اخبار

آموزش‌های لازم برای توسعه بوم‌گردی در استان اردبیل ترویج یابد

آموزش‌های لازم برای توسعه بوم‌گردی در استان اردبیل ترویج یابدمهشید منزوی روز شنبه در نشست توسعه فعالیت‌های مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری جهاد دانشگاهی اردبیل اظهارداشت: جهادگران واحد اردبیل با آینده‌نگری و روحیه پژوهشگری خود در راستای توسعه گام برمی‌دارند.
وی با اشاره به اینکه دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی تلاش دارد تا هیچ یک از واحدها از حمایت‌ دفتر مرکزی محروم نمانند، ادامه داد: واحد اردبیل فعالیت‌های خود را به صورت تخصصی، با اهداف مناسب و عملیاتی پیش می‌برد و با برنامه‌ریزی دنبال احصای نیازهای استان و اهداف پژوهشی است.
مدیرکل دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاد دانشگاهی کشور افزود: سنجش فعالیت‌های مراکز خدمات تخصصی در جهاد دانشگاهی بر اساس میزان درآمد آن‌ها است و این درآمدزایی می‌تواند از انجام فعالیت در حوزه پژوهشی محقق شود و واحد اردبیل نیز در این حوزه بسیار فعال است.
منزوی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان اردبیل به درستی توانسته نیاز و مسیر توسعه استان را شناسایی کند، گفت: جهاد دانشگاهی توانمندی‌های علمی و تخصصی خود را به خوبی در کشور ارتقا داده و می‌تواند در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار عمل کند.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی اردبیل با پذیرش اجرای طرح بازنگری طرح جامع گردشگری استان فعالیت ارزشمندی را در حوزه گردشگری استان آغاز کرده و برای اجرای موفق آن می‌تواند در صورت نیاز از ظرفیت پژوهشگران سایر واحدهای جهاد دانشگاهی بهره‌مند شود.
او همچنین با بیان اینکه نباید از ظرفیت‌هایی که منجر به توسعه توریسم سلامت در استان می‌شود، غافل شد، افزود: دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهاد دانشگاهی کشور آماده همکاری و حمایت از واحد اردبیل در انجام فعالیت‌های توسعه‌ای است.
منزوی بیان کرد: جهاد دانشگاهی اردبیل می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و احیای حوزه گردشگری سلامت استان نقش تاثیرگذاری داشته و فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلف گردشگری گسترش دهد.
وی با بیان اینکه فعالان جهاد دانشگاهی باید با حفظ شان و منزلت این نهاد به دنبال فعالیت‌های گزین و ماندگار باشند، گفت: صنعت گردشگری در شرایط اقتصادی نامناسب می‌تواند به درآمدزایی کمک شایانی کند.
رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه مسوولیت ساماندهی و توسعه گردشگری سلامت استان از سوی استاندار اردبیل به این واحد محول شده است، گفت: با توجه به اینکه ساماندهی مرز بیله‌سوار می‌تواند نقش مهمی در احیای حوزه توریسم سلامت استان داشته باشد، طرح عملیاتی در ۲ فاز تدوین شده است.
مهران اوچی اردبیلی اظهارداشت: در استان اردبیل مراکز متعدد اقامتی وجود دارد که برای جذب گردشگر ضرورت دارد متولیان این مراکز از آموزش‌های لازم برای توسعه بوم‌گردی و گردشگری تخصصی در حوزه‌های مختلف برخوردار شوند.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان اردبیل با توجه به نیاز و پتانسیل‌های موجود در حوزه پژوهش و فناوری در سه بخش سلامت باروری، گردشگری سلامت و کشاورزی با محوریت گیاهان دارویی و فندق فعالیت دارد.
او افزود: تقویت جایگاه جهاد دانشگاهی استان در حوزه گردشگری، تبدیل شدن این نهاد به اتاق فکر گردشگری، ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری و تبدیل این نهاد به حلقه واسط بخش خصوصی و دولتی، تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی گردشگری، به‌روزرسانی اطلس گردشگری از جمله مهم‌ترین اهداف این نهاد در اجرای بازنگری طرح جامع گردشگری در استان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا