اخبار

آمادگی کامل سوریه برای همکاری بلندمدت با ایران/ دعوت رئیسی به سوریه

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به سوریه با رئیس جهمور این کشور گفت و گو کرد

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام سید ابراهیم رئیسی به بشار اسد، گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت سوریه را امنیت و پیشرفت خود می‌داند و به پشتیبانی قوی از سوریه ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به مشورت‌ها و همکاری‌های خوب و نزدیک میان مسئولان دو کشور به ویژه در سطح وزارت امور خارجه، این سفر را در راستای استمرار و تکمیل مشورت‌ها و تبادل نظرهای دو کشور در موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت زمینه‌سازی جهت همکاری‌های بلند مدت دو کشور، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تدوین و امضای برنامه جامع همکاری‌های بلند مدت دو کشور خبر داد.

امیرعبداللهیان بر لزوم زمینه‌سازی مناسب برای همکاری‌های دو و چند جانبه به منظور کمک و مشارکت در بازسازی سوریه تأکید کرد.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود به رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور ایران تصریح کرد: سفر جنابعالی هم از حیث دوجانبه و هم از حیث منطقه‌ای برای ما مهم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نزدیک‌ترین کشور به سوریه است و در جنگ هم در کنار ما ایستاد و ما حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران شریک سوریه است و ما در کنار هم بوده و از همدیگر در زمینه‌های مختلف حمایت خواهیم کرد. /ایلنا

#سوریه #ایران #بشاراسد #سیدابراهیم_رئیسی #حسین_امیر_عبداللهیان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا