اخبار

آغاز پذیرش دانشجو در مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز

رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز از آغاز ثبت نام پذیرش دانشجو در این مرکز برای بهمن ماه سالجاری، خبر داد و گفت: فرآیند ثبت نام از ۱۶ دی‌ماه در مقطع کاردانی و از ۱۷ دی‌ماه در مقطع کارشناسی ناپیوسته به مدت یک هفته از طریق سایت سنجش ادامه خواهد داشت.

رباب نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت آموزشی خود را با پذیرش دانشجو از سال ۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون در دو گروه آموزشی صنعت، و فرهنگ و هنر با ۲۲ کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به ماموریت آموزشی خود در تربیت دانشجوی مهارتی و شغل محور ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، حدود ۹۰۰ دانشجو در مرکز درحال تحصیل بوده و نزدیک به ۵۰۰۰ دانش آموخته از این مرکز فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار شده‌اند، گفت: نزدیک به ۷۰ درصد فارغ التحصیلان این مرکز در رشته تحصیلی خود مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دوره‌های در حال اجرا برای آموزش عملی و مهارتی دانشجویان فراهم است، افزود: از جمله این امکانات، وجود سایت‌های کامپیوتری، لابراتوار زبان، کارگاه معماری، آتلیه عکاسی، کارگاه دوخت و برش لباس، کتابخانه مجهز به کتاب‌های تخصصی، دفتر مشاوره روانشناختی و دفاتر کار برای فعالیت انجمن‌های علمی و دانشجویی است.

نوروزی اضافه کرد: وجود دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان در ساختار جهاددانشگاهی و همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی از سال ۹۶ در مرکز علمی-کاربردی جهاددانشگاهی، فرصت خوبی را برای کمک به فضای کسب و کارهای نوپا در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: این مرکز جهت حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانشجویان در راستای تجاری سازی و تولید محصول، فضا و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و هم اکنون سه تیم فناور در مرکز مستقر است.

وی افزود: تعرفه‌های پایین شهریه تحصیلی و ارایه تخفیف‌های ویژه به دانشجویان فعال و ممتاز، تخصیص وام شهریه صندوق رفاه برای دانشجویان نیازمند و تقسیط و تخفیف شهریه برای دانشجویان شهرستانی به میزان 20 درصد شهریه ثابت جهت جبران هزینه ایاب و ذهاب از ویژگی‌های علمی- آموزشی مرکز است.

رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، اولویت فارغ التحصیلان ممتاز مرکز برای جذب در بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان، وجود انجمن‌های علمی فعال (انجمن علمی کامپیوتر، انجمن علمی زبان‌های خارجی، انجمن علمی عکاسی و هنر) و تشکل‌های دانشجوی ویژگی منحصر به فرد مرکز به جهت وابستگی به سازمان جهاددانشگاهی استان، عنوان کرد.

وی گفت: وجود مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان از جمله مراکز کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی، پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه، معاونت فرهنگی، خبرگزاری ایسنا و مرکز افکار سنجی ایسپا، فرصت‌های لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و فرهنگی را فراهم کرده و باعث رشد و شکوفایی و کسب تجربه بیشتر برای آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان علاوه بر گذراندن کاربینی و کارورزی در مراکز مختلف جهاددانشگاهی، به بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد جهاددانشگاهی نیز معرفی می‌شوند، افزود: در سالتحصیلی جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا، کلاس‌های آموزشی مرکز به‌صورت مجازی و از طریق سامانه آموزشی الکترونیکی ارائه شد و درس‌های کاملا کارگاهی و عملی در گروهای کوچک با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود زیر ساخت آموزشی الکترونیکی در جهاددانشگاهی و ارائه سامانه آموزشی امجد برای آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور، در سالتحصیلی 1400-1399 نیز این مرکز از طریق این سامانه، آموزش‌های نظری خود را ادمه خواهد داد و با تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی برای کسب مهارت بیشتر دانشجویان و ارائه در این سامانه به یادگیری بیشتر دانشجویان کمک خواهد کرد.

وی گفت: در صورت ارائه مجوز توسط ستاد مقابله با کرونا در استان، کارگاه های عملی مرکز برای آموزش‌های کارگاهی آماده هستند، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز می‌توانند به نشانی اینترنتی https://tabriz.iastjd.ac.ir مراجعه کرده و یا با شماره‌های 43-36590240 تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به رشته‌هایی که برای بهمن 99 ظرفیت پذیرش دارند، گفت: این رشته‌ها در مقطع کاردانی ناپیوسته شامل “کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه‌های گسترده، کاردانی فنی نرم افزار کامپیوتر – برنامه‌سازی کامپیوتر، کاردانی حرفه‌ای معماری داخلی، کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان – آثار مکتوب و متون رسمی، کاردانی حرفه‌ای گرافیک، کاردانی حرفه‌ای عکاسی، کاردانی حرفه‌ای طراحی لباس، کاردانی حرفه‌ای دوخت و تکنولوژی لباس، کاردانی حرفه‌ای گردشگری و کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی” است.

رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با اشاره به رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز عنوان کرد: رشته‌های “مهندسی فناوری اطلاعات –فناوری اطلاعات، کارشناسی حرفه ای معماری – طراحی داخلی، کارشناسی حرفه ای مترجمی همزمان انگلیسی، کارشناسی حرفه ای گرافیک – تصویر سازی، کارشناسی حرفه ای عکاسی – تبلیغات، کارشناسی حرفه ای طراحی و دوخت، کارشناسی حرفه ای مدیریت گردشگری و کارشناسی حرفه‌ای روابط عمومی- امور رسانه” برای بهمن 99 ظرفیت پذیرش دارند.

گفتنی است، مرکز آموزش علمی-کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، بالاتر از آبرسان، نرسیده به چهارراه عباسی، خیابان دو کمال، مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی مستقر شده است.

ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا