اخبار

آغاز پایش بیماری‌های حیات وحش زیستگاه ارسباران

رییس اداره محیط زیست شهرستان خدا آفرین از آغاز پایش بیماری های حیات وحش در زیستگاه های مناطق خداآفرین و ارسباران خبر داد.

محمد فرج زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: پایش بیماری های حیات وحش در زیستگاه های فوق طی گشت تلفیقی اداره حفاظت #محیط_زیست با کارشناسان و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در راستای شناسایی بیماری های احتمالی حیات وحش از جمله #آنفلوآنزای فوق حاد #پرندگان، #تب_برفکی و #طاعون نشخوارکنندگان انجام شد.

وی از مردم و اهالی بومی مناطق ارسباران و خداآفرین درخواست کرد در صورت مشاهده لاشه حیوانات تلف شده و یا #حیوانات دارای رفتار نامتعارف، موضوع به اداره حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

مناطق زیرمجموعه مدیریت اداره کل #محیط€زیست #آذربایجان_شرقی ۱۳ منطقه و ۹ منطقه شکار است و کل مساحت مناطق زیرمجموعه مدیریت محیط زیست استان بیش از ۵۸۰ میلیون هکتار می باشد که ۱۳ درصد کل مساحت آذربایجان شرقی را شامل می شود.

تعداد #محیط_بانی فعال آذربایجان شرقی ۳۰ باب و تعداد ادارات شهرستان ها ۲۱ اداره و نمایندگی مستقر در شهرستان ها است.

مجموع مساحت #جنگل های آذربایجان شرقی معادل ۱۸۸ هزار هکتار است که در این مناطق تنوع گونه های گیاهی به استعداد ۲ هزار و ۵۰۰ گونه و تنوع گونه های جانوری به تعداد ۳۴۶ گونه شناسایی و ثبت شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا