اخبار

آغاز هجمه‌های جریانات خاص علیه شورای نگهبان

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی به چهار راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در مورد انتخابات اشاره کرد و گفت: جریانات خاص با اهداف مشخص و خاص از مدت‌ها قبل شروع به حرف زدن علیه شورای نگهبان کردند.

صمد عزیزی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه #نمازگزاران در مصلای اعظم امام #خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل نهاد شورای #نگهبان است؛ حضرت امام رحمت‌الله و مقام معظم رهبری #شورای_نگهبان را نماد #دین و ملت، مایه اطمینان و نبض #نظام اسلامی دانستند.

شورای نگهبان تضمین‌کننده ارزش و اصول انقلاب است

وی با بیان اینکه شورای نگهبان حساس‌ترین دستگاه قانونی کشور است، گفت: مرکز اساسی و حیاتی، حافظ هویت نظام، تضمین‌کننده ارزش و اصول انقلاب است.

رئیس دفتر #نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بود و نبود شورای نگهبان به منزله بود و نبود انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی اداره امور کشور باید متکی به آرای مردم و براساس قانون باشد؛ حضرت امام رحمت‌الله از برکات انقلاب به سرنگونی رژیم سلطنتی اشاره کرده که به جای آن یک حکومت متکی به آرای مردمی آمده است.

رئیس دفتر نظارت و #بازرسی شورای نگهبان #آذربایجان‌شرقی با اشاره بر اینکه تشخیص اینکه قوانین براساس دین اسلامی است یا نه جزء وظایف فقهای شورای #نگهبان است، یادآور شد: اداره امور کشور به اتکای آرای عمومی ذکر شده است که این سازوکار انتخابات است.

انتخابات #شوراهای #شهر و روستا تحت نظر شورای #نگهبان نیست

وی ادامه داد: شورای نگهبان به انتخابات برگزار شده نظارت می‌کند به‌طوریکه غیر از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و‌ #روستا تمام انتخابات زیر نظر شوراینگهبان است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی‌ها به ما مراجعه کردند و گلایه از انتخابات #شورا دارند، پاسخ داد: این انتخابات تحت نظر شورای نگهبان نیست و ما دستمان بسته است.

وی متذکر شد: مهم‌ترین هدف از تشکیل شورای نگهبان صیانت از موازین اسلامی است؛ انقلابی که علیه رژیم طاغوت شکل گرفت، هدف داشت تا احکام اسلام در این کشور حاکم شود و برای تضمین این منظور طبق قانون اساسی باید شورای نگهبان به مصوبات مجلس نظارت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا