اخبارتبریز-1

آغاز روزشمار اتمام پروژه تقاطع ارتش از امروز/بررسی دخل و خرج شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۰

هفتادمین جلسه‌ی شورای شهر تبریز روز یکشنبه، با حضور رئیس، اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز در عمارت ساعت برگزار شد.

اولین دستور جلسه به «گزارش حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به‌مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر» اختصاص داشت که به‌دلیل عدم حضور منجم در جلسه (به‌خاطر حضور در جلسه‌ی سازمان هلال احمر در تهران)، از دستور کار جلسه خارج شد.

دومین دستور جلسه به «بررسی مصوبه‌ی کمیسیون برنامه‌وبودجه‌ی شورای شهر تبریز در خصوص لایحه‌ی شماره‌ی ۸۱۰۳۲.۱ مورخ ۱۴۰۰.۱۲.۱۵ شهرداری تبریز با موضوع افزایش حق الزحمه اعضای هیأت‌های ارزیابی» اختصاص داشت.

علی نوای باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: لایحه‌ی شهرداری در کمیسیون بررسی و با افزایش حق‌الزحمه اعضای هیات ارزیابی به‌ازای هر پرونده تا ۲۰ هزار تومان موافقت شد.

فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز نیز خاطرنشان کرد: ترکیب هیأت‌های ارزیابی، مجرای اعتراضی افراد و مبنای انتخاب اعضای هیات ارزیابی باید مشخص شود.

شهردار کلانشهر تبریز نیز با بیان اینکه مبانی انتخاب افراد برای هیأت‌های ارزیابی املاک بر اساس قانون صورت می‌گیرد، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که این هیأت‌های ارزیابی را کنار بگذاریم و اعضای شورای شهر فرصت سه ماهه‌ای به شهرداری دهند تا دفترچه‌ی ارزیابی را تدوین و در صحن شورا ارئه کنیم.

یعقوب هوشیار ادامه داد: برخی قیمت‌گذاری‌ها موجب ایجاد شبهه می‌شود که این دفترچه هر شش ماه یک‌بار توسط کارشناسان رسمی دادگستری به‌روز خواهد شد و با تدوین آن دیگر شاهد این مشکلات نخواهیم بود و مبنای تصمیم گیری و قیمت‌گذاری‌ها یکسان خواهد بود.

در نهایت اعضای شورای شهر موافقت خود را با تصویب لایحه‌ی شهرداری تا زمان ارائه‌ی دفترچه در صحن شورا اعلام کردند.

سومین دستور جلسه به «بررسی مصوبه‌ی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در خصوص لایحه‌ی شماره‌ی ۲۶۹۹.۱ مورخ ۱۴۰۱.۰۱.۲۵ شهرداری تبریز با موضوع تأمین هزینه‌های شورای اسلامی شهرستان تبریز » اختصاص داشت.

نوای باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: در براساس بخشنامه‌ی اعلامی از سوی وزارت کشور در بند شش ضوابط بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ شوراهای اسلامی شهر باید حداکثر تا دو درصد از بودجه‌ی سالانه‌ی خود را جهت تأمین هزینه به شورای فرادستی خود اختصاص دهند.

در نهایت با رأی اعضای شورای شهر این دستور جلسه نیز تصویب شد.

چهارمین دستور جلسه به «گزارش شهرداری تبریز در خصوص نامه‌ی شماره‌ی۳۶۶۹.۱ مورخ ۱۴۰۱.۱.۳۰ در خصوص آمار عملکرد منابع و مصارف ۱۲ ماهه غیر قطعی) بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز» اختصاص داشت.

مدیرکل امورمالی و ذی‌حسابی شهرداری تبریز در این خصوص گفت: مجموع میزان وصولی نقدی و غیر نقدی شهرداری مرکز، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در سال ۱۴۰۰ با ارقام تکراری ۶۵۰۰ میلیارد تومان (۸۹ درصد تحقق) و بدون ارقام تکراری ۴۶۰۰ میلیارد تومان (۷۷ درصد تحقق) است.

اکبر خردمند ادامه داد: مجموع هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری مرکز، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در سال ۱۴۰۰، ۴۹۰۰ میلیارد تومان (۶۷ درصد تحقق) است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز نیز گفت: بیشترین منابع درآمدی شهرداری مربوط به ارزش افزوده (۴۵۰ میلیارد تومان)، صدور پروانه (۱۴۰۰ میلیارد تومان)، ماده ۱۰۰ (۹۵۷ میلیارد تومان)، فروش املاک و تفکیک (۴۵۰ میلیارد تومان) و وام و اوراق (۳۹۰ میلیارد تومان) است.

نوای باغبان ادامه داد: بودجه‌ی جاری ۹۰ درصد و بودجه‌ی عمرانی ۲۹ درصد تحقق یافته است که نتایج میزان اندک تحقق بودجه‌ی عمرانی در پروژه‌های عمرانی موجود نمایان می‌شود.

وی افزود: میزان تحقق پروژه‌های کالبدی و شهرسازی ۱۷ درصد، محیط زیست خدمات شهری ۲۹ درصد، ایمنی و مدیریت بحران ۱۶ درصد، حمل و نقل و ترافیک ۵۹ درصد، خدمات مدیریتی ۳۰ درصد و فرهنگی – اجتماعی – ورزشی هشت درصد است.

غلامرضا احمدی نائب رئیس شورای شهر تبریز نیز با انتقاد از عدم استفاده‌ی شهرداری تبریز از ظرفیت وام‌های بانکی گفت: علت این موضوع بیان شود که چرا از سهل الوصول ترین راه تحقق بودجه و درآمد استفاده نمی‌شود.

احد صادقی، دبیر هیأت رئیسه‌ی شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که تفاوت منابع و مصارف سازمان‌ها از کجا نشات می‌گیرد؛ منابع سازمان‌ها ۶۲ درصد تحقق یافته و مصارفشان ۸۷ درصد در این خصوص هم توضیحاتی ارائه شود که محاسبات این اعداد چگونه است و در راستای تحقق بودجه تلاشمان این می‌تواند باشد که نقش دولت را در این حوزه بیشتر کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز نیز گفت: این گزارش مالی بوده و توقع‌مان این است که گزارش تحلیلی در این خصوص ارائه داده شود، وقتی اینگونه فرصت‌ها ایجاد می‌شود حتما تحلیل هم لازم است.

روح اله رشیدی ادامه داد: لازم است نوع گزارش‌دهی به سمت گزارش‌های تحلیلی سوق داده شود، همچنین نیاز است موضوع برنامه‌محوری شهرداری بازنگری شود و باید متولی تحقق بودجه مشخص شود تا تحقق بودجه و ردیف‌های آن به‌صورت دقیق پیگیری شود.

 

شهرام دبیری، دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت: ۲۹ درصدی که مطرح شد اصلاً قابل قبول نیست و باید قبول کنیم که در قسمت عمرانی بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، امسال هزینه‌های جاری افزایش یافته و باید برای تحقق بودجه عمرانی برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی ادامه داد: ما باید برای تحقق بودجه تلاش مضاعفی داشته  و انگیزه‌ی مدیران را بالا ببریم و همچنین باید سیاست‌های تشویقی در نظر بگیریم.

 

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در خصوص موضوع سرمایه‌گذاری هم باید تلاش شود تا اقداماتی در این راستا صورت گیرد و زمینه و زیرساخت برای این مهم محیا شود.

 

دبیری یادآور شد: در ارتباط با باغات شهر هم یک سری بررسی‌هایی در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز کردیم که شاید اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم در این دوره می‌توانیم تمام باغات تبریز را تملک کنیم.

 

شهردار تبریز در پاسخ به سوال نائب رئیس شورای شهر مبنی بر عدم دریافت وام و تسهیلات توسط شهرداری، اظهار کرد: ما در بحث وام و یا مبالغ خاص، به دنبال هدایت این مبالغ به سمت پروژه‌های مشخص هستیم و نمی‌توانیم از وام برای هزینه‌ جاری استفاده کنیم.

 

هوشیار افزود: ما می‌خواهیم از ظرفیت وام‌های کلان در راستای مولدسازی پروژه‌های عمرانی مثل حمل و نقل، اتوبوس و مترو استفاده کنیم و امیدوارم در سال جاری موفق به انجام این کار شویم و آخر سال نتایج قابل قبولی را کسب کنیم.

 

رئیس شورای شهر تبریز نیز با اشاره به برگزاری جلسات در خصوص طرح مشکلات شهری در جریان سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی گفت: باید جلساتی را برگزار کرده و درخواست‌های خود را از ریاست جمهوری مشخص کنیم.

 

رسول برگی ادامه داد: ما باید در جریان سفر وزرا به استان از ظرفیت‌های آنان نهایت استفاده را داشته باشیم.

 

شهردار تبریز نیز گفت: پیشنهادات اساسی خود را برای مطرح شدن در سفر ریاست جمهوری به استان، تقدیم استاندار کرده‌ایم و استاندار دستوری از رئیس جمهوری برای اعتبارات ملی از جمله قطار شهری  اخذ کرده است که در جلسات آتی نیز این پیشنهادات را پیگیری خواهیم کرد.

 

هوشیار ادامه داد: اگر اعضای شورا نیز پیشنهاداتی داشته باشند، می‌توانیم در جلسه آتی با مسئولان استانداری و نماینده نهاد ریاست جمهوری در میان بگذاریم.

 

در ادامه‌ی این جلسه، رئیس شورای شهر با تاکید بر ضرورت فعالیت شهرداران شب در شهردرای تبریز گفت: با توجه به پیش رو بودن فصل تابستان و اهمیت موضوع زیست شبانه، باید اماکنی را برای زیست شب گردشگران تعیین کنیم و دو نفر نیز فقط به‌عنوان شهردار شب فعالیت کنند.

 

شهردار تبریز، در این خصوص گفت: پیش از این، هر شب یک نفر از مدیران شهری موظف بودند که به‌عنوان شهردار شب فعالیت کنند که اکنون روال را تغییر داده‌ایم تا هر منطقه یک شهردار شب داشته باشد.

 

هوشیار ادامه داد: مقرر شده است که هر منطقه دو شهردار شب داشته باشد تا یک روز در میان شهردار شب باشند چراکه زیست شبانه برای ما مهم است.

 

پنجمین دستور جلسه به «گزارش شهرداری تبریز از روند اجرایی پروژه‌های عمرانی نیمه تمام» اختصاص داشت.

 

سرپرست جانشین معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در تشریح عملکرد پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۱، گفت: بودجه عمرانی کل مناطق تبریز سه هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان است که برای این رقم، ۵۵۷ پروژه تعریف شده است.

 

سامان احمدزاده ادامه داد: همچنین ۳۲۲ پروژه صرفا عمرانی با اعتبار ۱۲۳۷ میلیارد تومان در سال جاری تعریف شده است.

 

وی تشریح کرد: امسال ۵۲ مناقصه عمومی و استعلامی انجام گرفته یا در دست اقدام است که از نظر ریالی ۷۷ میلیارد تومان به مناقصه راه یافته است.

 

سرپرست جانشین معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز با اشاره به عملکرد حوزه آسفالت، افزود: در سال جاری بودجه آسفالت ۲۰۶ میلیارد تومان است که طی ۴۵ روز گذشته از سال، ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در سطح شهر توزیع شده است.

 

وی درباره آخرین وضعیت پروژه های کلان نیمه تمام نیز گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی یا همان ارتش، ۳۴ درصد، تقاطع غیرهمسطح شهید فروزنده ۲۶ درصد، تقاطع غیرهمسطح فهمیده ۴۶ درصد، خیابان استاندارد به دوکمال ۶۴ درصد و دوربرگردان کرکج پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

احمدزاده با بیان اینکه طرح مطالعات پارک بزرگ تبریز ۴۰ درصد انجام شده، افزود: همچنین پروژه مدیریت پسماند ۲۵ درصد، تکمیل ساختمان آتش نشانی منطقه ۹، ۶۰ درصد، کانال ایلی سو ۸۰ درصد و کانال فرامنطقه ای خاوران نیز ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

شهردار تبریز نیز در خصوص پروژه‌های عمرانی نیمه تمام نیز گفت: تلاش ما جمع بندی پروژه‌های نیمه‌تمام و بهره‌برداری از آن‌ها از جمله ورودی‌های شهر است که در این راستا،

عملیات ورودی جاده تهران در دست اقدام است.

 

وی ادامه داد: طی دو، سه سال، عملیات عمرانی یک سری تقاطع‌ها شروع شده اما بنا به دلایلی به مشکل خورده است و در این خصوص اولین کاری که انجام دادیم، خلع ید پیمانکار بود که به تبع آن، سازمان عمران و شرکت پیش‌ساخته را پای کار آوردیم و بعد از خلع ید، دوباره پروژه‌ها را ارزیابی کردیم که نتیجه‌ی آن، کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های تقاطع ارتش بود.

 

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: از امروز برای اولین بار، روزشمار اتمام پروژه تقاطع ارتش آغاز شد که بر اساس آن، این پروژه ۲۸ شهریور امسال افتتاح می‌شود و برای بقیه پروژه‌ها نیز به مرور زمان روزشمار خواهیم زد تا در زمان پیش‌بینی شده، به اتمام برسد.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت دیگر پروژه‌های مهم، گفت: در پروژه رسالت، جابجایی لوله اتفاق نیفتاده بود که مشاور دیگری آوردیم تا بدون انتقال لوله، این عملیات اجرا شود و در مورد پروژه تقاطع فهمیده نیز، عرض باند کمتر برداشته شده بود که مقرر شد مقدار عرض باند را افزایش دهیم.

 

هوشیار افزود: همچنین دستور توقف عملیات پروژه پل کرکج را دادیم که دلیل آن، این بود که پل را تا ۳۵۰ متری سه‌راهی اهر برده بودند درحالیکه این پل، حداقل باید ۱.۵ کیلومتر با سه‌راهی اهر فاصله داشته باشد که تقریباً آماده است و اگر جانمایی انجام شود، پیمانکار شروع به کار می‌کند.

 

وی اظهار کرد: اقدامات لازم را در خصوص پروژه مقبره‌ الشعرا نیز آغاز کرده‌ایم و در فاز اول تلاش داریم ضلع شمالی را به اتمام برسانیم و مقرر شده است در سفر ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه اختصاص یابد و پروژه مدیریت پسماند را نیز تا شهریور تحویل می‌گیریم و خط ۱ مترو نیز در دست اقدام برای تکمیل است.

 

وی در خصوص کارخانه‌ی آسفالت نیز گفت:  تولید کارخانه آسفالت در هر روز کمتر از ۱۰۰۰ تن بود که دستور دادیم این کارخانه افزایش تولید داشته باشد و اکنون در حال مطالعه برای بهره‌برداری از معدن مصالح اولیه آسفالت هستیم که در این مورد ۱۰ هزار مترمربع حق بهره‌برداری داده‌اند و تلاش می‌کنیم در غرب تبریز نیز کارخانه دوم آسفالت را راه‌اندازی کنیم تا مناطق چهار، شش و هفت از آن بهره‌مند شوند.

 

بابایی اقدم نیز خطاب به شهرداری گفت: بازدیدی از پروژه حاشیه‌نشینی اسدگلی داشتیم و بیش از یک‌سال از تعطیلی این پروژه سپری شده است؛ درحالیکه باید ۹۵ خانه در آنجا تملک و بلوک‌های بعدی احداث شود و همچنین در طراحی این مکان بازبینی شود.

 

وی در خصوص بیمارستان کودکان مردانی آذر نیز گفت: ضمن اینکه از خّیر محترم در ساحت این بیمارستان تشکر می‌کنیم، اما با تخلیه و انتقال کل بیمارستان کودکان‌ به بیمارستان تازه تاسیس، مشکلاتی پیش آمده است؛ چراکه بیشتر کودکان شهر ما در غرب و شمال تبریز به این بیمارستان مراجعه می‌کردند که با جمع آوری آن و مسافت طولانی بیمارستان جدید، ممکن است اتفاقات ناگواری می‌تواند رخ دهد و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌خواهیم حداقل خدماتی را در محل قبلی این بیمارستان ارائه شود.

 

هوشیار بیان کرد: در بحث تملک، کمیته مشخصی تشکیل یافته است که اولین جلسه آن، در هفته جاری برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: ما هر هفته قرار خدمت برگزار کرده و به مشکلات و مسائل منطقه می‌پردازیم که یکی از مسائل مطروحه در قرار خدمت، مسیرگشایی‌ها است و در بحث حاشیه‌نشینی نیز قرارگاه مسکن را تشکیل می‌دهیم و ساختار آن را در یکی، دو هفته آینده تقدیم شورا می‌کنیم و پروژه اسدگلی جزو برنامه‌های ما در هفته آتی برای بازدید و فعال کردن آن است.

 

ششمین دستور جلسه نیز به «گزارش شهردار در رابطه با کمیته تخصیص و خزانه داری متمرکز» اختصاص داشت.

 

مدیرکل امور مالی و ذی‌حساب شهرداری تبریز با بیان اینکه خزانه متمرکز شهرداری از هشتم آبان سال گذشته شروع به فعالیت کرد، گفت: خزانه‌داری متمرکز از سه فرایند تشکیل شده است.

 

وی تشریح کرد: اولین مرحله این است که همه درآمدهای مناطق در آخر هر روز به حساب خزانه متمرکز واریز می‌شود که در مرحله بعد، کمیته تخصیص با بررسی درخواست‌های هر منطقه، مبالغ مورد نیاز را به حساب هر منطقه واریز می‌کند.

 

مدیرکل امور مالی شهرداری تبریز در ادامه اعلام کرد: کل وصولی از هشتم آبان تا آخر اسفند، یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۲۰۵ میلیارد تومان نیز به صورت تهاتر است که در مجموع می توان گفت درآمد خزانه متمرکز در این مدت یک‌هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان است.

 

پرداخت حقوق کارکنان در بیست و هشتمین روز هر ماه

 

شهردار تبریز نیز در ارتباط با پرداخت حقوق کارکنان نیز بیان کرد: بحث پرداخت حقوق در ماه اول کاری خیلی فشرده بود و بحث تبدیل وضعیت‌ها را داشتیم که افزایش حقوق را به دنبال داشت و خوشبختانه توانستیم حقوق‌ها را به موقع پرداخت کنیم.

 

هوشیار افزود: سعی می‌کنیم حقوق‌ها را در بیست و هشتمین روز هر ماه پرداخت کنیم؛ البته بعضی از پیمانکاران شیطنت کرده و حقوق‌ها را با تأخیر پرداخت می‌کنند که سیاست کلی ما پرداخت حقوق در بیست و هشتمین روز هر ماه است.

وی در خصوص بیمارستان کودکان مردانی آذر نیز گفت: ضمن اینکه از خّیر محترم در ساحت این بیمارستان تشکر می‌کنیم، اما با تخلیه و انتقال کل بیمارستان کودکان‌ به بیمارستان تازه تاسیس، مشکلاتی پیش آمده است؛ چراکه بیشتر کودکان شهر ما در غرب و شمال تبریز به این بیمارستان مراجعه می‌کردند که با جمع آوری آن و مسافت طولانی بیمارستان جدید، ممکن است اتفاقات ناگواری می‌تواند رخ دهد و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌خواهیم حداقل خدماتی را در محل قبلی این بیمارستان ارائه شود.

 

هوشیار بیان کرد: در بحث تملک، کمیته مشخصی تشکیل یافته است که اولین جلسه آن، در هفته جاری برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: ما هر هفته قرار خدمت برگزار کرده و به مشکلات و مسائل منطقه می‌پردازیم که یکی از مسائل مطروحه در قرار خدمت، مسیرگشایی‌ها است و در بحث حاشیه‌نشینی نیز قرارگاه مسکن را تشکیل می‌دهیم و ساختار آن را در یکی، دو هفته آینده تقدیم شورا می‌کنیم و پروژه اسدگلی جزو برنامه‌های ما در هفته آتی برای بازدید و فعال کردن آن است.

 

ششمین دستور جلسه نیز به «گزارش شهردار در رابطه با کمیته تخصیص و خزانه داری متمرکز» اختصاص داشت.

 

مدیرکل امور مالی و ذی‌حساب شهرداری تبریز با بیان اینکه خزانه متمرکز شهرداری از هشتم آبان سال گذشته شروع به فعالیت کرد، گفت: خزانه‌داری متمرکز از سه فرایند تشکیل شده است.

 

وی تشریح کرد: اولین مرحله این است که همه درآمدهای مناطق در آخر هر روز به حساب خزانه متمرکز واریز می‌شود که در مرحله بعد، کمیته تخصیص با بررسی درخواست‌های هر منطقه، مبالغ مورد نیاز را به حساب هر منطقه واریز می‌کند.

 

مدیرکل امور مالی شهرداری تبریز در ادامه اعلام کرد: کل وصولی از هشتم آبان تا آخر اسفند، یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۲۰۵ میلیارد تومان نیز به صورت تهاتر است که در مجموع می توان گفت درآمد خزانه متمرکز در این مدت یک‌هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان است.

 

پرداخت حقوق کارکنان در بیست و هشتمین روز هر ماه

 

شهردار تبریز نیز در ارتباط با پرداخت حقوق کارکنان نیز بیان کرد: بحث پرداخت حقوق در ماه اول کاری خیلی فشرده بود و بحث تبدیل وضعیت‌ها را داشتیم که افزایش حقوق را به دنبال داشت و خوشبختانه توانستیم حقوق‌ها را به موقع پرداخت کنیم.

 

هوشیار افزود: سعی می‌کنیم حقوق‌ها را در بیست و هشتمین روز هر ماه پرداخت کنیم؛ البته بعضی از پیمانکاران شیطنت کرده و حقوق‌ها را با تأخیر پرداخت می‌کنند که سیاست کلی ما پرداخت حقوق در بیست و هشتمین روز هر ماه است.

 

وی افزود: ما همچنین سامانه ثبت قراردادها را راه‌اندازی کرده و در کنار آن لیست بیمه مشخص را نیز ارائه می‌دهیم تا دقیقا مشخص شود که چه تعداد نیرو داریم و کجا مشغول هستند که امیدوارم با راه‌اندازی این سامانه، تاخیر در پرداخت حقوق‌ها نیز مرتفع شود.

 

در ادامه این جلسه رئیس شورای شهر طرحی را مبنی بر انتشار حق‌الجلسه دریافتی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ارائه داد که با موافقت اعضای شورای شهر مقرر شد این حق الجلسه ها منتشر شود.

 

برگی در این خصوص گفت: بر اساس این طرح، هیات رئیسه شورای کلانشهر تبریز مکلف است، به صورت منظم و  ماهیانه، حق الجلسه و هرگونه مزایای احتمالی پرداختی از طرف شورا به اعضا تحت هر عنوان را در سایت اطلاع رسانی به صورت شفاف و با ذکر نام دریافت کننده منتشر و در معرض دید عموم قرار دهد.

 

شرکت نمودار باید پاسخگوی عملکرد خود باشد

 

وی همچنین در ارتباط با پروژه‌های عمرانی نیمه تمام نیز گفت: سه پروژه‌ی عمرانی رسالت، ارتش و فهمیده شهروندان را کلافه کرده و به شهر هم ضرر زده است  و علت اصلی هم این است که مطالعه صحیحی در این راستا صورت نگرفته است.

 

برگی ادامه داد: شرکت نمودار که طرح‌های مطالعاتی پروژه‌های عمرانی را به عهده دارد، جز ضرر هیچ منفعتی برای ما ندارد، چراکه مطالعات درستی در خصوص پروژه‌ها انجام نداده است و از شهردار می‌خواهیم که در خصوص شرکت نمودار به مسائل حقوقی وارد شود تا پاسخگوی کم‌لطفی‌های خود باشند چراکه ضرری که از سوی این شرکت به بیت المال وارد شده است غیر قابل بخشش است.

 

برخورد دوگانه شهرداری با شهروندان و سازمان‌ها در خصوص اجرای ماده ۱۰۰

 

رئیس شورای شهر تبریز همچنین با انتقاد از برخورد دوگانه‌ی شهرداری با شهروندان و سازمان‌ها در اخد جرائم ماده ۱۰۰ گفت: صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی بدون اینکه از شهرداری مجوز بگیرد، اقدام به راه‌اندازی رستوران، کافی‌شاپ، گلخانه و … کرده است که قانونا باید این موضوعدر ماده ۱۰۰ بررسی شود و شهرداری باید فورا به این موضوع ورود پیدا کرده و اقدامات لازم در این خصوص را ترتیب دهد، قانون برای همه یکسان است و موضوع باید تعیین تکلیف شود.//ایسنا

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا