اخبار

آغاز استقلال مس آذربایجان توسط یک شرکت پروژه – سهام

نماینده مردم جلفا و مرند گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، توسط یک شرکت در قالب پروژه – سهام استقلال شرکت مس آذربایجان آغاز می‌شود.

معصومه پاشایی عصر روز سه‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت، در نشست وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی منتخب آذربایجان شرقی اظهار کرد: صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور متعلق به آذربایجان شرقی است که علت این‌موضوع برمی‌گردد به فرهنگ کار و تلاش در بین مردم آذربایجان و اینکه آذربایجانی‌ها اقتصاد را مولد می‌دانند نه دلالی.

وی ادامه داد: متأسفانه نگاه مرکز به استان ما محدود و بسته‌است و این نگاه باید در دولت سیزدهم اصلاح شود.

وی تاکید کرد: مظلوم‌ترین بخشی که می‌توان به‌راحتی با اعمال تغییرات از آن‌ها مالیات گرفت، بخش خصوصی و تولیدکنندگان است اما هرگز دلالان را مد نظر قرار نمی‌دهیم؛ دلالانی که مانع بزرگی در مقابل تولید هستند و حتی در مقابل شرکت‌های دانش بنیان نیز مانع ایجاد می‌کنند.

پاشایی افزود: مشکلاتی در سامانه‌ی جامع تجارت در گمرکات وجود دارد که اصولا پیمانکار این سامانه بعد از ۱۱ سال به اسارت گرفتن آن، باید طبق قانون خلع‌ید شود که تاکنون این‌موضوع رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل نبود سامانه مالیات، تولیدکنندگان مظلوم واقع شده‌اند و عده‌ای مانع از این می‌شوند که این سامانه نقش اصلی خود را ایفا کند.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نباید به‌راحتی تولیدکننده‌ای را که سال‌ها به کشورهای مختلف صادر کرده‌است از سیستم خارج می‌کنیم چراکه این تولیدکننده مجبور است مجدداً کار خود را از صفر شروع کند.

وی در خصوص تاسیس شرکت مس آذربایجان نیز گفت: موضوع مجموعه مس سونگون به یک تراژدی تلخ برای استان تبدیل شده است که یک خبر خوش به مردم استان می‌دهیم که براساس تصمیمات اتخاذ شده توسط یک شرکت در قالب پروژه – سهام استقلال شرکت مس آغاز می‌شود که البته ما باید ۱۰ سال پیش این‌ کار را انجام می‌دادیم.

پاشایی در خاتمه افزود: موضوع دیگر بحث جاده بازرگان است که ۱۱ میلیون تردد از این جاده انجام می‌شود و تقریبا همه‌ی استان‌ها برای صادرات جاده‌ای که ۸۰ درصد صادرات را شامل می‌شود، از استان ما تردد می‌کنند؛ لذا تیم اقتصادی دولت باید استعدادهای آذربایجان شرقی را در راستای منافع ملی استفاده کند.

به گزارش  باش  خبر وبه نقل از ایسنا، تعدادی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بخش خصوصی آذربایجان شرقی در این نشست به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعتگران استان اشاره کرده و خواستار رسیدگی دولت به این مشکلات شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا