آسفالتریزی ناکارآمد و ترافیک سنگین نیازمند بازنگری جدی است
د ر چهارمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در سال پنجم شورای ششم، به بررسی مشکلات و راهکارهای اجرایی پروژههای آسفالتریزی و طرحهای ترافیکی پرداخت.

#تبریز، ابتدای چهارمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در سال پنجم شورای ششم، گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز از آخرین وضعیت عملیاتی اولویتهای #آسفالت اساسی در سال ۱۴۰۴ به تفکیک مناطق، ارائه شد.
روحالله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز، در این جلسه تأکید کرد: کمیته کارشناسی شهرداری باید به طور منظم و مستمر، از پروژههای آسفالت بازدیدهای میدانی انجام دهد.
وی با اشاره به پیشرفت فعلی، اعلام کرد: اولویت باید این باشد که قبل از شروع به عملیات آسفالتریزی، اطمینان حاصل کنیم که آسفالت مورد نیاز تأمین شده است. سپس، باید اقدامات عملیاتی آغاز شود.
رشیدی همچنین بر لزوم پیگیری وضعیت سامانههای PMS و SDI تأکید کرده و گفت: باید بدانیم که این سامانهها در چه مرحلهای قرار دارند و همه جزئیات مطرح شود. مهم است که از دلایل عدم اجرای تدریجی آسفالتریزی و کیفیت پایین آن مطلع شویم.
وی کمیته کارشناسی را موظف کرد تا پروژههای #آسفالتریزی در منطقه دارایی ۳ را پیگیری کند و مراحل اجرایی آن را به دقت بررسی نمایند.
علیرضا نوای باغبان، عضو کمیسیون #عمران، نیز در ادامه جلسه بیان کرد: به طور میانگین، وضعیت موجود آسفالت در سطح شهر باید به دقت برآورد شود.
وی افزود: باید مشخص شود که کدام مناطق بیشترین و کدام مناطق کمترین عمر مفید آسفالت را دارند و دلایل این تفاوتها بررسی شود.
داود امیرحقیان، دیگر عضو کمیسیون، بر لزوم تشکیل جلسات تخصصی برای بررسی وضعیت آسفالت و روشهای اجرای آن تأکید کرد و گفت: آیتمهایی که شهردار برای انجام آسفالتریزی از آنها پیروی میکند باید به طور ریشهای بررسی شود. این موضوع نیازمند تخصص و استفاده از ماشینآلات مناسب است.
امیرحقیان همچنین بیان کرد: شهرداری تبریز تاکنون موفق به اجرای ۳۵ تا ۴۰ درصد از ۷۰۰ هزار تن آسفالت مورد نظر برای سال ۱۴۰۴ شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فصل کاری رو به پایان است، باید توجه کنیم که کیفیت آسفالتریزی ممکن است کاهش یابد. حالا که ۴۰۰ هزار تن آسفالت به سازمان عمران تحویل داده شده است، حدود ۲۰۰ روز کاری برای اتمام پروژهها نیاز است. پیشنهاد میکنم که بازنگری در این روند انجام شود تا کیفیت از دست نرود.
علی راستی، نائب رئیس کمیسیون، در ادامه بیان کرد: برخی از ایراداتی که در کمیسیون مطرح میشود نباید به سادگی نادیده گرفته شود و باید به دقت بررسی شوند.
احد صادقی، دبیر کمیسیون، نیز پیشنهاد کرد: گروهی از کارشناسان برای بررسی وضعیت فنی آسفالت و ارائه گزارشهای تخصصی در این زمینه تشکیل شوند.
وی افزود: باید مشخص شود که نقاط ضعف و قوت آسفالت در تبریز چیست و چگونه میتوان وضعیت موجود را بهبود بخشید.
گزارش سازمان حملونقل و #ترافیک شهردای در خصوص طرحهای ترافیکی
در ادامه جلسه، گزارش سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تبریز از مصوبات سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در خصوص اصلاحات هندسی و طرحهای ترافیکی نیز به کمیسیون ارائه شد.