اخبار

آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونای علوم پزشکی مراغه برتر کشوری شد

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی مراغه گفت: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ (کرونا) این شهرستان از سوی وزارت بهداشت به عنوان آزمایشگاه برتر کشوری معرفی شد.

اصغر تنومند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این آزمایشگاه تشخیصی براساس ارزیابی وزارت بهداشت، انستیتوپاستور و بهداشت جهانی موفق شد با کسب امتیاز ۱۰۰ به عنوان سرآمد کشوری در زمینه تشخیص مولکولی دست یابد.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه تشخیص ملکولی براساس عملکرد، نمونه‌های آزمایشگاهی، فعالیت‌های فنی، تجهیزات، و توانایی کارکنان ارزیابی، با کسب امتیاز لازم و کامل آزمایشگاه برتر کشوری شده است.

تنومند اضافه کرد: هم اکنون روزانه حدود ۱۵۰ تست کرونا در این آزمایشگاه انجام و نتایج تشخیصی آن به بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

وی گفت: بیش از ۳۰ درصد خدمات این آزمایشگاه تشخیص مولکولی به شهرهای همجوار این شهرستان و جنوب آذربایجان شرقی ارایه می‌شود.

تنومند افزود: برای راه اندازی و تجهیز این آزمایشگاه حدود ۲.۵ میلیارد تومان توسط دانشکده علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز شهرهای جنوب آذربایجان شرقی و این شهرستان، به زودی دومین آزمایشگاه تشخیصی مولکولی در این شهرستان برای تشخیص سریع کرونا راه اندازی می‌شود.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا