اخبار

آرایش جنگ اقتصادی در قزوین باید پررنگ‌تر شود

آرایش جنگ اقتصادی در قزوین باید پررنگ‌تر شودفاطمه محمدبیگی روز چهارشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، افزود: ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و تعدادی از واحدهای معروف کشور در استان مستقر هستند و برای حل مشکلات آنها نیازمند برگزاری تعداد بیشتری از جلسات ستاد تسهیل هستیم.
وی اضافه کرد: باید نظارت بیشتری بر اجرای مصوبات این ستاد هم صورت بگیرد تا هرچه سریعتر شاهد فعال سازی و خروج از رکود واحدهای تولیدی استان باشیم.
محمدبیگی اضافه کرد: باید قرارگاه جنگ اقتصادی و اداره ورشکستگی واحدهای تولیدی در استان مستقر شود تا بتوان هرچه سریعتر برای راه اندازی واحدهای تولیدی استان برنامه ریزی کرد.
این نماینده گفت: همچنین باید در شهرستان البرز که دارای اولین شهر صنعتی ایران است، شورای حل اختلاف صنایع راه اندازی شود تا از ارجاع پرونده‌ها به دستگاه قضا جلوگیری شده و برای حل و فصل سریع آنها چاره اندیشی گردد.
محمد بیگی با اشاره به مشکلات صنایع استان، خاطر نشان ساخت: بسیاری از این واحدها توان افزایش تولید و به کارگیری نیروهای جدید را دارند، فقط نیازمند تسهیلات و حمایت هستند و باید دستگاه‌های مرتبط و شبکه بانکی حمایت لازم را داشته باشند.
وی همچنین گفت: باید دست مافیای فولاد در کشور قطع شود، در غیر این صورت تمام صنعت کشور به اضمحلال می‌رود چون بسیاری از واحدها نیاز به فولاد دارند.
باید دست صنعتگران را در جنگ اقتصادی بوسید
نماینده شهرستان تاکستان هم در این جلسه گفت: باید دست صنعتگرانی را که در این شرایط سخت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تلاش می‌کنند، بوسید.
رجب رحمانی با اشاره به مشکلات صنایع استان، افزود: مشکلات گمرکی، ترانزیتی و حمل و نقل کالا از جمله این مشکلات بوده اما بزرگترین معضل صنعت کشور مساله بانک‌ها و سودهای بالای ۱۵ و ۲۰ درصد است.
وی اضافه کرد: در شهرستان تاکستان ۴۵۰ واحد صنعتی مستقر است که حدود ۶۱ مورد آنها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و خواهش داریم مورد توجه قرار گیرند.
این نماینده با اشاره به تنقیح قوانین دست و پاگیر تولید، ادامه داد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، ۲ هزار و ۵۰۰ قانون مزاحم را شناسایی و پیشنهاد حذف آنها را دادیم و بر تسریع در انجام امور سرمایه گذاران و صنعتگران تاکید کردیم.
رحمانی افزود: طرح منطقه ویژه اقتصادی استان در مرحله تایید از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و امیدواریم مورد پیگیری جدی استان قرار گیرد تا تحولی در استان قزوین و استان‌های همجوار ایجاد شود.
هیچ دستگاهی حق جلوگیری از تولید را ندارد
دیگر نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در سال جهش تولید هیچ چیزی حتی قانون نباید جلوی تولید را بگیرد.
لطف الله سیاهکالی افزود: مگر می‌شود در سالی که همه چیز بر روی تولید متمرکز شده است، دستگاهی جلوی تولید را بگیرد.
وی اضافه کرد: بانک‌ها حق ندارند با پولی که سپرده مردم است، سرمایه گذاری کرده و حتی جلوی تولید را بگیرند که در واقع خیانت در امانت است.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا