اخبار

آرامستان مراغه در لیله‌الرغائب تعطیل است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: آیین حضور در آرامستان‌ها همزمان با لیله الرغائب(اولین شب جمعه ماه رجب)، سنتی دیرینه در آذربایجان است اما امسال به علت شرایط کرونایی آرامستان گلشن زهرا (س) شهرستان تعطیل بوده و هیچگونه مراسمی برای جلوگیری از تجمع مردم برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان مراغه اظهار داشت: عدم برگزاری مراسم لیله الرغائب در شرایط فعلی شیوع بیماری کووید ۱۹ توصیه می شود و باید در تمامی مراسم از تجمع پرهیز کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت نارنجی و قرمز برخی از شهرستان ها در کشور زنگ خطر برای تغییر وضعیت مراغه نیز به صدا درآمده است.

فرماندار مراغه گفت: متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا موجب افزایش آمار بیماری کووید۱۹ در شهرستان شده است.

وی افزود: برگزاری مراسم عروسی و مجالس ترحیم در مناطق شهری و روستایی و دورهمی خانوادگی از اصلی ترین دلایل افزایش آمار در مراغه است.

موسوی ادامه داد: برخی ادارات و ارگان ها بدون کسب جواز از ستاد کرونای شهرستان اقدام به برگزاری مراسم می کنند که درصورت تکرار و مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین بازارهای هفتگی و روزانه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا تعطیل خواهند شد و دستگاه های متولی موظف به کنترل بازار هستند.

فرماندار مراغه نقش رسانه ها و فضای مجازی را برای مقابله با کرونا مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: با ورود و تبلیغات رسانه ها و فضای مجازی در پاییز امسال شاهد روند نزولی بیماری کووید۱۹ در شهرستان بودیم و برای تداوم روند کاهشی آمار باید رسانه ها و فصای مجازی پای کار باشند.

موسوی گفت: دعوت از چهره های مشهور، هنرمندان، ورزشکاران و مشاهیر شهرستان برای همراهی با ستاد کرونا و درخواست آنان از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا و دوری از تجمع و برگزاری مراسم لیله‌الرغائب در این روزها به شدت احساس می شود.

وی افزود: همچنین تمامی ادارات نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی و فرهنگ سازی مقابله با کرونا در این روزهای حساس برای جلوگیری از شروع موج چهارم کرونا اقدام کنند.

۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در مراغه رعایت نمی شود

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این جلسه گفت: با شروع برگزاری دورهمی خانوادگی، مراسم عروسی و ترحیم شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونا در شهرستان مراغه هستیم.

اصغر تنومند گفت: برای جلوگیری از شروع موج چهارم کرونا در شهرستان رسانه ها و فضای مجازی نسبت به فرهنگ سازی و رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا ورود کنند.

وی گفت: در حال حاضر مراغه در وضعیت زرد کرونا قرار دارد ولی در حال تبدیل شدن به نارنجی است.

وی افزود: خوشبختانه با همراهی بخشداران و کار تیمی شاهد وضعیت پایدار بیماری کووید ۱۹ در روستاهای شهرستان هستیم اما این وضعیت همچنان شکننده است.

وی گفت: مبتلایان به ویروس کرونا در روستاهای سرگیزه، آغاجری، چکان، مغانجیق و مناطق شهری گلشهر، یوسف‌آباد و شهرک ولیعصر سیر صعودی دارد و نیازمند توجه بیشار ستاد این مناطق و روستاهاست.

۸۰ درصد جمعیت مراغه در طرح شهید سلیمانی پایش شدند

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این جلسه گفت: در طرح شهید سلیمانی ۸۰ درصد جمعیت شهرستان مراغه(نزدیک به ۶۴ هزار و ۲۳۲ خانوار) از نظر بیماری کووید۱۹ پایش شدند.

سرهنگ سعید رشیدی افزود: بیش از یکهزار تیم رصد و پایش در طرح شهید سلیمانی فعالیت می کنند و در طول یک ماه گذشته سه هزار و ۶۳۹ نفر با علایم مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا