اخبار

آذربایجان‌غربی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان جشنواره زیرسایه خورشید

آذربایجان‌غربی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان جشنواره زیرسایه خورشیدادریس آقالو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، همه برنامه‌های تجمعی، گردهمایی و نشست لغو و بخشی از هزینه این برنامه‌ها صرف امور خیریه از قبیل آزادسازی زندانی، تامین جهیزیه و خدمت در مناطق محروم استان می‌شود.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، پرچم بارگاه منور رضوی در هفته جاری به مراکز استقرار و فعالیت صنایع سنگین، سبک و فروشگاههای تولیدی و توزیعی می‌رود.
دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی ادامه داد: حضور در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای عرصه سلامت، قدردانی از کادر درمانی درگیر با بیماری کرونا، پاکبانان و سبزبانان از دیگر برنامه‎‌های این کاروان است.
آقالو بیان کرد: امسال به جز شهر ارومیه، کاروان زیرسایه خورشید فقط در چهار شهر چالدران، شوط، ‌چایپاره و تکاب حضور می‌یابد که در آن شهرستان‌ها نیز برنامه تجمعی برگزار نخواهد شد.
وی تاکید کرد: استفاده از ماسک در طول سفر، ممنوعیت دیده بوسی و دست دادن، ضدعفونی روزانه البسه کاروان، عدم ابتلا اعضا به هرگونه بیماری، ضدعفونی مکرر پرچم و جعبه آن، رعایت فاصله اجتماعی در مراسم، ممنوعیت ملاقات، ممنوعیت لمس پرچم، استفاده از دستکش در زمان توزیع متبرکات از جمله پروتکل‌های ابلاغی این آیین در سال جاری است.
همه ساله جشنواره زیرسایه خورشید همزمان با دهه کرامت در کشور برگزار می‌شود ولی امسال به علت شیوع بیماری کرونا، روند برگزاری آن با تغییر اساسی روبرو شده است.
جمعه آینده سالروز میلاد امام رضا (ع) است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا