شهر و شورا -1

آخرین وضعیت پروژه های عمرانی اتوبان ولایت و میدان شهید فهمیده در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون عمران

پنجاه و سومین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با حضور یاسین بجانی، فریدون بابایی اقدم، احد صادقی، علی نوای باغبان، مدیران ذیربط شهرداری و کارشناسان این کمیسیون ظهر روز (سه‌شنبه) برگزار شد.

به گزارش باش خبر وبه نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، پنجاه و سومین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با حضور یاسین بجانی، فریدون بابایی اقدم، احد صادقی، علی نوای باغبان، مدیران ذیربط شهرداری و کارشناسان این کمیسیون ظهر روز (سه‌شنبه) برگزار شد.

#یاسین_بجانی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی #شهر_تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دستور نخست جلسه امروز مربوط به ارائه گزارش از آخرین وضعیت پروژه میدان شهید فهمیده بوده که در این خصوص مباحثی را استماع کرده و مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و #ترافیک شورای اسلامی شهر #تبریز ابراز کرد: دستور دوم جلسه امروز نیز مربوط به تشریح آخرین وضعیت پروژه اتوبان ولایت بوده که در این راستا گزارشاتی را استماع خواهیم کرد.

بجانی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: دستور سوم جلسه امروز نیز مربوط به بررسی تمهیدات اجرای پروژه های عمرانی در فصل زمستان بوده که در این رابطه هم مباحثی را بحث و بررسی خواهیم کرد.

در ابتدای پنجاه و سومین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر #تبریز، آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در پروژه #شهید_فهمیده تشریح و مورد بحث و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

یاسین بجانی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: لازم است جزئیات پروژه میدان شهید فهمیده یک بار دیگر در کمیته کارشناسی کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه به ما اعلام شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر #تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همان طور که مستحضرید مقرر شده تا به هنگام تحویل پروژه های عمرانی یک نفر از اعضای شورا به نمایندگی در آن جلسه حضور یابد.

فریدون بابایی اقدم، نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم مطرح کرد: از سمت ورودی پاسداران به روی پل شهید فهمیده یک ایراد فنی می بینم که ظاهرا به آن ایراد در اجرای پروژه توجهی نشده است.

در ادامه پنجاه و سومین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر #تبریز آخرین وضعیت پروژه اتوبان ولایت تشریح و مورد بحث و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

یاسین بجانی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه اظهار کرد: نظر بر این است پروژه ها سریعا به بهره برداری رسد ولی باید دقت داشته باشیم کمیت را فدای کیفیت نکنیم.

فریدون بابایی اقدم، نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص هم مطرح کرد: چند سوال دارم که خواستار پاسخ آنها هستم، اول اینکه کل هزینه کرد این پروژه تا به امروز چند بوده و برای تکمیل آن نیازمند چه مبلغی هستیم! دوما اینکه درصد پیشرفت فیزیکی پروژه چه میزان است!

نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: اشتباهات مهندسی که در شهر به چشم می خورد، مهندسان مرتکبش شده اند، نمونه ای از این محصولات در پروژه اتوبان ولایت مشهود است، اگر بخواهیم آن پروژه را ادامه دهیم با موارد ناشایستی مواجه خواهیم شد، پیشنهادم این است ابتدا مشکل این طرح رفع شده و بعدا ادامه یابد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان شورای شهر اکنون سیاست گذار مسائل شهری هستیم، افزود: ما به ازای هزینه هایی که در این پروژه صورت گرفته سودش به شهر و شهرداری چیست!، آیا با این پروژه فضای فعالیت برای شهرک سازان و انبوه سازان را می خواهند گسترش دهند!، نقش مصلی در این پروژه را هم نمی دانیم که چه سود و سهمی دارد، و یا در ادامه موضوع طلائیه که آن همه در خصوص آن صحبت کرده ایم، آیا می خواهند ارزش افزوده این محل را بالا ببرند!

بابایی اقدم خاطر نشان کرد: همانطور که مستحضرید شهرداری با مشکلات مالی مواجه می شود، حداقل هزینه هایی که در این پروژه صورت خواهد گرفت مورد بازبینی قرار گیرد، موضوع پروژه اتوبان ولایت به صورت جزئی شفاف سازی شود و در بحث بودجه ای برای آن تصمیماتی اتخاذ شود.

علی نوای باغبان، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: قبلا خط پروژه درست بود که باید آن را اجرایی می کردند، شهرداری با قرارگاه به عنوان epc طرف قرارداده بوده که طی پیشنهادی گفته شده می خواهند قوسی را در طرح اجرایی کنند ولی مصلی تا به امروز با آن پیشنهاد موافقت نکرده است چراکه فضای سبز را با مشکل مواجه می کند.

وی ادامه داد: مصلی در برابر این پیشنهاد ساکت بوده و خواهان اجرای طرح خودش است، با اجرای این طرح کیفیت شهرک مختص به مصلی هم از بین می رود، در زمان آقای باهر یک پیشنهادی در این راستا ارائه شده است.

این عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بنده با این طرح مخالف بودم و کتبا امضا کرده ام چراکه این طرح برای فضای سبز مشکل ایجاد می کند و آن را در سرانه کاهش می دهد، پیشنهادی که طرفین امضا کرده است هم رد شده است.

احد صادقی، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: انتظار این است که سناریوهای مختلف در رابطه با این پروزه تعریف شود تا ما پس از استماع طبق آن تصمیم گیری کنیم، واقعیت این است که در انتخاب پروژه های شهری اولویت بندی مد نظر نبوده و نمی دانیم کدام پارمتر ها انها را مشخص می کند.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: سلیقه افراد منجربه ارائه پروژه در بودجه می شود و ما نیز طبق آن پیش می رویم، بر اساس طرح ها اولویت بندی هر پروژه مشخص نیست و مدیریت پروژه هم مورد غفلت است.

صادقی یادآور شد: لازم است مشاور به این طرح های عمرانی کمک کند تا سناریوها به صورت ریز مشخص شود و براورد عددی و زمانی آن نیز مشخص شود.

در پایان این جلسه در رابطه با تمهیدات اجرای پروژه های عمرانی در فصل زمستان گزارشی ارائه شده و مقرر گردید در جلسه هفته آینده به صورت جزئی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا