اخبار

آخرین نتایج انتخابات ترکیه تا به این لحظه

۹۹ درصد آرای انتخاباتی ترکیه تا این لحظه شمارش شده است اما تا این لحظه هیچ کدام از دو نامزد اصلی نتوانسته‌اند ۵۰ درصد آرا را کسب کنند. برای همین به نظر می‌رسد که انتخابات به دور دوم کشیده شود.

تاکنون ۹۹ درصد آرای مردم ترکیه شمارش شده است. اما هیچ‌کدام از نامزدهای این دور از #انتخابات تاکنون نتوانسته‌اند ۵۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهند. اگر روند انتخابات به همین شکل پیش برود انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

۶ بامداد ۲۵ اردیبهشت
تا این لحظه #اردوغان با داشتن ۴۹.۳۴ درصد آرا در صدر جدول انتخابات قرار دارد. پس از او #قلیچدار_اوغلو با ۴۴.۹۹ درصد آرا نفر دوم است. اما همچنان هیچ‌کدام از دو رقیب انتخاباتی نتوانسته‌اند نیمی از آرا را کسب کنند.

گزارش‌ها می‌گوید با شروع معاملات #بازارهای_مالی، ارزش #لیر_ترکیه به کمترین میزان در دو ماه اخیر رسیده است.

همزمان دو نامزد اصلی #انتخابات خود را پیروز این انتخابات می‌دانند. قلیچدار اوغلو ساعتی قبل اعلام کرد اردوغان نمی‌تواند دور اول انتخابات را ببرد و در صورتی که #انتخابات به دور دوم کشیده شود، او پیروز میدان خواهد بود.

این در حالی است که شب گذشته اردوغان در جمع هواداران خود اعلام کرد با اختلاف از دیگر رقبای خود پیشی گرفته است و حتی اگر انتخابات به دور دوم هم کشیده شود، او پیروز می‌شود.

۲.۳۰ دقیقه بامداد ۲۵ اردیبهشت
تا این لحظه ۹۸.۷ درصد آرا شمارش شده است و اردوغان همچنان از رقیب خود جلو است. ۴۹/۴۷ درصد آرا مربوط به اردوغان است و رقیب او قلیچدار اوغلو۴۴.۸۲ درصد آرا را از آن خود کرده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا