اخبار

آب شرب هشترود از نظر سختی مشکلی ندارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت: آب شرب هشترود از نظر سختی مشکلی نداردو پایش و آزمایش آب به علت عدم موجودی آزمایشگاه صالح، به آزمایشگاه مرکز استان فرستاده می‌شود که نتیجه آن ماهانه به فرمانداری و اداره آب اطلاع داده می‌شود.

سلیمان جعفر زاده در جلسه شورای شهر هشترود اظهار کرد: عدم واریز حقوق پزشکان عمومی، موجود نبودن دستگاه سی تی اسکن، نبود پزشک متخصص مورد نیاز، مجهز نبودن درمانگاه امام رضا(ع) و چندین مورد دیگر علاوه بر اینکه شهروندان هشترودی را با مشکل روبرو کرده، مراجعه کنندگان از خارج شهرستان و حادثه دیدگان در اتوبان را که به مراکز درمانی هشترود می‌آیند را نیز می‌آزارد.

وی افزود: متاسفانه سگ‌های ولگرد آرامش و امنیت بهداشتی شهر را بر هم زده و شهرداری که متولی اصلی جمع آوری سگ‌های بی‌صاحب است در انجام وظایف خود سستی می‌کند.

وی اظهار کرد: آزمایشگاه موجود در بیمارستان به علت قدیمی بودن جوابگوی مراجعه کنندگان نیست و متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی استان یک دستگاه بسیار کهنه را به آزمایشگاه هشترود فرستاده است.

دکتر جعفر زاده اضافه کرد: در خواست چندین دکتر متخصص به دانشگاه علوم پزشکی استان داده شده‌است اما تخصیص دکتر به مراکز درمانی هشترود هنوز محقق نشده است.

ارائه خدمات به ۱۹۰ روستای شهرستان هشترود

رئیس کمیته امداد امام خمینی هشترود نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب یک هزار و ۷۸۰ خانواده در ۱۹۰ روستای هشترود خدمات ارائه دادیم.

شهرام آسیابی بیان کرد: کمیته امداد هشترود به تمامی افراد تحت پوشش خود بیش از ۱۰۰ مورد خدمات ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آنها پرداخت ۹۵۰ میلیون مستمری، تحصیل هزینه دانش آموزان و دانشجویان، تهیه ابزار آلات پزشکی برای نیازمندان، تهیه موبایل و تبلت برای دانش آموزان برای دسترسی بهتر به برنامه شاد، ساخت مسکن برای نیازمندان و ارائه خدمات بیمه تکمیلی می‌باشد.

وی افزود: از دیگر خدماتی که کمیته امداد به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد می‌توان به اهدای جهیزیه به دختران تحت پوشش که ازدواج کرده‌اند، واریز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به حساب ۱۰۰ بچه که دچار سو تغذیه هستند، نامه نگاری با شهرداری و نظام مهندسی و سایر ادارات خدمات رسان در خصوص پرداخت نکردن هزینه در زمان ساخت خانه و چندین موارد دیگر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از مددجویان این اداره به علت خودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند، اظهار کرد: از ۹ هزار و ۱۵۳ صندوق صدقات موجود در سطح شهرستان مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان در هفت ماهه گذشته جمع آوری شده است.

آسیابی همچنین از ساخت ۷۰ مورد مسکن محروم توسط این اداره و با کمک اداره بهزیستی و جهادگران سپاه ناحیه هشترود در روستاها خبر داد.//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا