اخبار

شاهین‌دژ شهر بدون زندانی مهریه

شاهین‌دژ شهر بدون زندانی مهریهقربان شاهینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در دوره جدید مدیریت دستگاه قضایی، تعداد قابل توجهی از افرادی که به خاطر مهریه در زندان بودند و توان پرداخت آن را نداشتند، پس از راستی آزمایی از زندان آزاد شدند. 
وی ادامه داد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۱۲ پرونده به مراجع قضایی شاهین‌دژ ارجاع شد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۲۳ پرونده مختومه شد که نشان دهنده مختومه شدن ۹۸ درصد پرونده هاست.
رییس دادگستری شاهین‌دژ نرخ رسیدگی به دعاوی در این شهرستان را ۵۸ روز دانست و بیان کرد: نظر به افزایش بیش از ۲ هزار فقره‌ای پرونده‌های رسیده به حوزه قضایی این شهرستان در سال ۹۸، مجموعه همکاران دادگستری این شهرستان تمام تلاش خود را به کار بستند تا زمان رسیدگی و مختومه شدن پرونده ها به کمترین زمان ممکن برسد.
“شاهینی” در خصوص پرونده‌های معوقه سال‌های گذشته نیز اظهار داشت: سال گذشته با برنامه‌ریزی و تلاش همکاران دستگاه قضایی بیش از ۹۸ درصد پرونده‌های سالیان قبل که معوقه مانده بود، بررسی و مختومه شد.
وی عنوان کرد: ضروری‌ترین اقدام پیشگیری از جرم برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی، آموزش است و قوه قضاییه در کنار قاطعیت در اجرای عدالت، در پرونده‌هایی که می‌توان از جرم آنها چشم‌پوشی کرد، به‌جای محکومیت قضایی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.
مهریه حق مالی و مِهری است که زوج (مرد) در زمان وقوع عقد نکاح به زوجه (زن) می‌پردازد و یا مکلف به پرداخت آن می‌شود؛ از نظر قانونی نیز مهریه حق زن بوده و در هر زمان که مطالبه کند، مرد موظف به پرداخت آن است.
در انتخاب نوع مهریه محدودیت خاصی وجود ندارد و هرچیزی که ارزش مادی ومالی داشته باشد از جمله سکه، طلا، نقره، ملک و املاک، پول و غیره می‌تواند به عنوان مهریه تعیین می‌شود.
شاهین‌دژ با ۹۶ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا