اخبار

بسته های معیشتی بین ۱۵۰۰ خانوار میانه‌ای توزیع شد

بسته های معیشتی بین ۱۵۰۰ خانوار میانه‌ای توزیع شدحجت الاسلام عبداله محمدی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان ضمن قدردانی از زحمات مسئولان شهرستانی و شبکه بهداشت و درمان میانه، اظهار داشت: در بحث کرونا ۴۰۰ میلیون ریال وجه نقد به نیازمندان در قالب کارت هدیه اهدا شد و ۳۵۰  میلیون ریال دیگر نیز در روزهای آتی بین این خانوارها اهدا و توزیع می شود. 
وی با گلایه از وضعیت عفاف و حجاب بانوان در میانه، با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و باید شئون اسلامی و حجاب را رعایت کنیم، انتشار عکس های خانوادگی در فضاهای مجازی را به دور از شئون خانوادگی و شرعی دانست.
فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت موجود شیوع کرونا در شهرستان، گفت: از امروز به مدت یک هفته شاهد اعمال جدی محدودیت ها خواهیم بود. 
مشایخی با بیان اینکه وضعیت ۱۲ استان بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا قرمز اعلام شده و آذربایجان شرقی نیز جزو همین استانهاست، اضافه کرد: خروج مردم از عادی انگاری و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن، عدم برگزاری تجمعات، رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و محیطی می تواند به کنترل و مدیریت هر چه بیشتر شیوع ویروس کرونا کمک کند. 
وی از جعلی بودن ملاک و تشخیص وضعیت شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در برخی منابع و سایت ها خبر داد و اظهار داشت: تنها ملاک اصلی و درست در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.
مشایخی بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم و خروج از عادی انگاری تاکید کرد و افزود: باید با عمل به منویات رهبری با عمل به شعار من ماسک می زنم تمامی مردم از جمله کارکنان ادارات و مراجعه کنندگان را مجاب و موظف به زدن ماسک نماییم که این امر و اطلاع رسانی لازم بر عهده صدا و سیما و رسانه ها و سایتهای مختلف و اصحاب رسانه و الگودهی از سوی ما مسوولین و کارکنان ادارات است. 
وی ضدعفونی سطوح داخلی ادارات و تعبیه حوضچه ضدعفونی برای کفش ها در ورودی اداره ها، کاهش مراجعات به برخی مجموعه های قوه قضاییه و برخی دستگاهها با مراجعات بالا، اعمال محدودیتها در دانشگاهها، مدارس، موسسات زیر مجموعه آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، آموزشگاههای فنی و حرفه ای، آموزشگاههای مختلف، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاهها و سالنهای زیبایی، قهوه خانه ها، چایخانه ها و کافه ها، باشگاههای ورزشی، شهر بازی ها و بوستانها، مساجد و نماز جمعه، آرامستانها و بسیاری از کسبه و صنوف مرتبط با مردم را مهم خواند و مهمترین ضرورت را تشدید کنترل بر اعمال محدودیتها عنوان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا