اخبار

بازار مهاباد به صورت خودجوش تعطیل شد

بازار مهاباد به صورت خودجوش تعطیل شدمحمد جهین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال پیشنهاد روسای اتحادیه‌های صنفی و توافق ستاد مقابله با کرونا برای دومین بار از آغاز شیوع بیماری کرونا، بازار این شهرستان از امروز تا ۲ هفته آینده تعطیل خواهد بود.
وی با بیان اینکه این تعطیلی بازار در این مدت اختیاری خواهد بود، ادامه داد: اجباری در تعطیلی اصناف و بازار وجود ندارد و ستاد مقابله با کرونا تنها با تعطیل شدن بازار در مدت زمان اعلام شده موافقت کرده است و شهروندان هم با توجه به شرایط بحرانی افدام به بسته کردن کسب و کار به صورت خودجوش خواهند کرد.
وی اضافه کرد: ارائه خدمات توسط صنف‌های مختلف در این مدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منع قانونی ندارد.
سخنگوی شواری اسلامی شهر مهاباد نیز در رابطه با ایجاد محدودیت‌های جدید ترافیکی در سطح این شهرستان گفت: خیابان جمهوری اسلامی از میدان شهرداری تا چهارراه آزادی که جزو خیابان های اصلی و پردد سطح شهر بوده، مسدود شده است.
ابراهیم کریمی بیان کرد: این تصمیم با توجه به شرایط بحرانی وضعیت بیماری کرونا و درخواست شهروندان به اعمال محدودیت‌های ترافیکی اتخاذ شده و تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد ماند.
هفته گذشته ۱۳ اتحادیه صنفی و تعدادی از معتمدان بازار مهاباد خواستار تعطیلی سریع بازار در راستای حفظ سلامتی همشهریان و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در این شهرستان شده بودند که مورد توافق ستاد شهرستانی مقابله با کرونا قرار گرفت.
روز گذشته نیز در همین راستا فعالیت اماکن ورزشی لغو و تمام پارک‌ها، اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها تعطیل اعلام شد.
همچنین برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در خانه‌باغ‌های مهاباد نیز از ابتدای هفته جاری ممنوع اعلام شده است ضمن آنکه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی این شهرستان موظف شده‌اند به افرادی که بدون ماسک به آن اداره مراجعه می‌کنند، خدمات ارایه ندهند.
مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت هم‌اکنون به هشدار مقابله با کرونا رسیده و روزانه شاهد افزایش قابل توجه این بیماری در سطح این شهرستان هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا