اخبار

امام جمعه همدان: رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همگانی است

امام جمعه همدان: رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه همگانی استحجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: چهار ماه از شیوع کرونا سپری می شود و در این مدت مسوولان اجرایی، ستادهای مردمی، سپاه، بسیج، هیات های مذهبی و مساجد انسجام یکپارچه را در مقابله با این ویروس شکل داده اند اما مردم باید مراقبت ها را بیشتر کنند.

وی اضافه کرد: اکنون شیوع و ابتلا به این ویروس به ویژه در مراسم های عروسی گزارش می شود که نیاز است پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی بر لزوم رعایت مصرف بهینه آب و برق در همدان تاکید کرد و گفت: هم اکنون میزان مصرف در برخی نقاط بالاتر از میانگین کشوری است و مردم باید نسبت به مصرف بهینه توجه کنند.

وی افزود: با وجود اینکه امسال شاهد بارندگی های مناسب بودیم اما مصرف آب ۳۰ درصد بیشتر شده و از مردم می خواهیم نسبت به رعایت الگوی مصرف اهمیت ویژه قایل شوند.

امام جمعه همدان با قدردانی از عملکرد رویکرد مبارزه با فساد از سوی قوه قضاییه اظهار داشت: این تدبیر قوه قضاییه در مبارزه با فساد و رانت خواری بسیار امیدوار کننده و مورد توجه مردم است.

وی افزود: قوه قضاییه باید با شهامت و بدون توجه به کانون های قدرت با خیانتکاران و متخلفان برخورد کند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با تاکید بر حفظ کرامت مردم از سوی قضات گفت: قضات نسبت به رعایت اخلاق و کرامت مردم در دادگاه ها برای رسیدگی به پرونده ها توجه داشته باشند حتی اگر فرد متهم باشد.

وی با بیان اینکه گرانی موجب نارضایتی مردم شده است، گفت: امروزه گرانی در بازار خودرو، مسکن و اقلام مصرفی مردم را ناراحت کرده است هر چند مسوولان تلاش و زحمات لازم را در کنترل این وضعیت و بهبودی شرایط می کنند اما نیاز به مدیریت های قوی تر در این حوزه است.

امام جمعه همدان یادآور شد: باید مسوولانی که در این راستا تنبلی یا کوتاهی می کنند، مورد برخورد قرار بگیرند و نرخ گذاری ها نیز باید با نظارت همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید در این شرایط اخلاق و انصاف را سرلوحه قرار دهند گفت: امروزه بازار مسکن به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است از صاحبخانه ها انتظار داریم فشار اقتصادی موجود را بر مستاجران تحمیل نکنند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی افزود: مردم همواره حس نوع دوستی خود را اثبات کرده اند به خصوص در ماه های اخیر که عزم جهانی در کمک مومنانه صورت گرفت و بسیاری نیز نسبت به بخشیدن اجاره بها اقدام کردند.

وی بیان کرد: صاحبان املاک باید انصاف را رعایت کنند با اخلاق اسلامی و کرامت نسبت به مستاجران برخورد کنند.

نماز جمعه پس از چند ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا امروز در ۲۳ نقطه استان همدان اقامه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا